0

خدمات پس از فروش


"مشتری مداری و مسئولیت پذیری رمز ماندگاری"   

 

در یک بافت اقتصادی رقابتی و جهانی شده که  تقاضا حرف اول بازار را میزند،خدمات پس از فروش به یکی از عوامل مهم مشتریمداری تبدیل شده است . نخستین گام برای ارتقای اهمیت خدمات پس از فروش به یک عامل کلیدی درتوسعه، این است که خدمات پس از فروش را به عنوان پاسخی برای نیاز به مشتری در نظر بگیریم و نه خدمتی که پس از فروش یک محصول ارائه می شود. اصول ((اقتصاد رضایت مشتری)) تایید میکند که رضایت مشتری یکی از موتورهای رشد یک شرکت است.مشتری،سرمایه نامشهود شرکت و از نظر بسیاری از کارشناسان یک معدن طلاست که در انتظار بهره برداری است.

رویکرد جدید نسبت به موضوع خدمات پس از فروش، بیشتر از اینکه امری تکنیکی و فنی برای شرکت باشد،ضرورت و یک اصل مدیریتی است که تمام جنبه های ارتباط با مشتریان را مد نظر دارد.فرآیند فروش برای شرکت ها یک لحظه گذراست و این ارتباط مداوم با مشتری است که پایدار و ادامه دار است. 

 هدف اصلی مشتری مداری ،پیش بینی آینده و محدود کردن خطرات احتمالی و در نهایت افزایش سطح فروش است.

صاحبان کسب و کارهای ماندگار در تلاش برای ارائه بهترین خدمات پس از فروش هستند و دلیل اصلی این کار بالا نگه داشتن ارزش نام تجاری کسب وکارشان در ذهن مشتری است. روش های مدرن خدمات پس از فروش باعث ارتقای میزان وفاداری در مشتری و توانایی فروش به او میشوند.به علاوه این روش ها باعث ایجاد ارزش افزوده در خرید کالا و خدمات خواهند بود.

هر کلمه بار معنایی خودش را منتقل میکند به گونه ای که این تغییر رویکرد نسبت به موضوع خدمات پس از فروش از یک پدیده ((لازم)) به یم پدیده که((عامل توسعه))است، برای همه کسب و کارها مسلم شده است. گذار خدمات پس از فروش از یک موضوع لازم به یک فاکتور کلیدی برای توسعه و شهرت یک شرکت، در درجه اول نیازمند سیستم ارزیابی و دنبال کردن یک استراتژی کارآمد بر پایه تجربیات گذشته است.

این مجموعه به جهت بهره وری هر چه بیشتر از خمات،سرفصل های ذیل را در این حوزه مبنای کار قرارداده است:

1-خدمات پیش از فروش: مجموعه خدماتی است که به مشتری میدهیم تا با محصول آشنا شود.

2- خدمات حین فروش:فراهم سازی امکاناتی که حق انتخاب آگاهانه را برای مشتری فراهم میسازد.

3- خدمات پس از فروش: به تعهدات تامین قطعه و خدمات و گارانتی پس از فروش محصول مربوط میشود یا همان ضمانتی که در قبال خرید محصول به مشتری داده ایم.

4-خدمات بدون فروش:خدماتی است که به مشتریان بالقوه می دهیم تا در آینده مشتری ما بشنوند.این موضوع هم نوعی سرمایه گذاری  بر روی مشتریان بالقوه شرکت خواهد بود.

5-خدمات در خدمات: ارائه سرویس ،نظارت و پشتیبانی نمایندگان خدمات شرکت

کلیه محصولات شرکت تامین تاسیسات آوادیس دارای 18 ماه گارانتی و 10 سال تامیت قطعات و خدمات پس از فروش می باشد.